TIME:世界に影響力のある100人

TIMEマガジンのサイト http://www.time.com/time/
アメリカ人の選んだ、世界に影響力のある100人。
IT関係はGoogleSkypeFlickrビルゲイツでした。
アンジェリーナ・ジョリーとか選ばれてて、自国中心主義あふれてたけど、最後のコラムでいちおう弁明っぽいことが書かれてたので、許す。


THE FLICKR FOUNDERS
Pictureing the Web's Future BY JOSH QUITTNER

Tom Sawyer got it right. Why paint a fence when you can get your friends to do it for you for free? He would have been the perfect new-media mogul. Spending time and money creating content on the Internet is so hopelessly dated, so dotcom, so very, very 1.0. The secret of today's successful Web 2.0 companies: built a place that attracts people by encouraging them to create the content--thereby drawing even more people in to create even more people stuff. The poster child of this Sawyeresque business model is the photosharing site called Flicker.
Caterina Fake, 37 , an art director turned marketing whiz, and her Web designer husband Stewart Butterfield, 33, hatched the idea after an engineer at their fledgling online-gaming company devised a cool hack that let anyone share a photo on the Web fast and effortlessly. They set to work giving users other tools, including the ability to tag photos with keywords (the better to sort and find things) and write notes on them (the better to leave wry remarks for your pals). Flicker was born in February 2004, after three months of inculubation. Then it grew like a sunflower at a pig farm. About 130 million photos have been posted by some 3 million registered users so far.
Falling hardware and broadband cost make Web2.0 companies cheap to get off the ground. Fake and Butterfield started Flickr without a penny from venture capitalists, turning to family, friends and Butterfield started Flickr without a penny from venture capitalists, turning to family, friends and angel investors for seed money. That's a good thing. Flickr blossomed so fast into the de facto photo album of the Web that it attracted the attention of Yahoo, which bought it for, reportedly, nearly $30 million in March 2005. Not bad for a 16-month effort. IPOs? Web 1.0. Building it and flipping it to Yahoo, Google or Microsoft? Web 2.0. If only Mark Twain were alive.

訳した。マークトゥエインのくだりが意味不明なので、教えてください。

FLICKR の創設者

Webの未来を描く

トムソーヤは本気にしているだろうか?
なぜあなたの友人があなたのために、ただでやってくれることにフェンスを描くのか?彼は完全なメディア権力になるかもしれない。インターネット上のコンテンツを作るため時間を費やすのは、絶望的に時代遅れとても1.0なdotcomである。今日のWeb2.0で成功した企業の秘密は、人々がコンテンツを作ることを奨励し、興味を引かせる場所を築くことだ。その結果、なおさら人々を創造的にし、素質を開花させるのだ。この新しいビジネスモデルの広告塔が写真共有サイトのFlickrだ。
 Caterina Fake、37才のアートディレクターはマーケティングの専門家になり、彼女のウェブデザイナーの夫は、生まれたてのオンラインゲーム会社に勤めた後、すべての人が素早く簡単に写真をWeb上に投稿できる方法をを生み出した。彼らはユーザにその他のツールも提供することになる。投稿した写真を並べたり探すのが簡単になるように、キーワードを振ったり、あなたの友人のために、ゆがんだ発言を削除しやすくするために署名を書いたりする機能などだ。
 ハードや回線コストの低下はWeb2.0企業を設立しやすくさせた。FakeとButterfieldはFlickrをはじめるのにベンチャー資本家の投資を受けなかった。家族や友人やエンジェル投資家に元金を頼った。
 これはよいことだ。Flickrは事実上のWebアルバムとしてすぐに開花し、これに興味を持ったYahooによって、2005年5月、伝えられる所では30万ドルで買収された。16ヶ月の努力に対しては悪い結果ではないだろう。新規株式公開はWeb1.0だ。Yahoo、GoogleMicrosoftに反転するのがeb2.0だ。マークトゥエインが生きていればよかったのに。